Recensie: Hatred - Chaos In The Flesh (Eigen beheer) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op donderdag 20 februari 2003
Hatred -  Chaos In The Flesh (Eigen beheer) (CD) De Zeeuwse death metalband Hatred is met ‘Chaos In The Flesh’ aan haar tweede release toe, aangezien de band ons land in 2000 al bestookte met een titelloze demo. Wat we voorgeschoteld krijgen is redelijke death metal in het old schoolstraatje. Het songmateriaal is up tempo en dynamisch. Hier en daar zet de band een langzamere passage in en wordt de boel opgesierd middels een solo. De driemanformatie weet ieder voor zich redelijk te overtuigen, al laat gitarist Peter in de solo’s sporadisch wel een steekje vallen.

Het werkje is in twee dagen tijd opgenomen in de Harrow Studio in Losser, waar de heren ook hun demo hebben ingeblikt. Zoals we van die studio gewend zijn, is er ook ditmaal niet veel aan te merken op de productie, al had het gitaargeluid nog wel een stukje voller gemogen en staan de drums hier en daar iets te hard. Derhalve denk ik dat Hatred vooral een band is die je live moet aanschouwen.

Wat moet ik er verder van zeggen? Het klinkt allemaal niet verkeerd en deze mini luistert best lekker weg. Van originaliteit is echter in het geheel geen sprake. En dat heb je mijns inziens nou juist nodig, wil je tegenwoordig nog een beetje opvallen als death metalband. Maar aan de andere kant, wie zegt dat Hatred zich ten doel heeft gesteld om baanbrekend en vernieuwend te zijn? Misschien betreft het hier gewoon een band die eerlijke, pretentieloze death metal wil maken. Mocht dit hun opzet zijn, dan zijn ze daar zeker in geslaagd.

70

Website Hatred