Recensie: P.O.D - Sattelite (Atlantic) (CD)
P.O.D - Sattelite (Atlantic) (CD) De nieuwe plaat van het Amerikaanse Payable On Death (kortweg P.O.D.) past precies in de heersende nu metaltrend. Opzwepende en catchy nummers die een mengeling zijn van metal, rock en hip hop met bijpassende trendy kleding en dreads.

Echter, om hier van een klakkeloze trendvolger te spreken zou niet helemaal terecht zijn Dit is namelijk al hun vijfde album. De eerste drie werden in eigen beheer uitgebracht en de daaropvolgende plaat “The fundamental elements of Southtown” werd uitgebracht door het enorme Atlantic Records. Zo ook deze. Het album knalt meteen lekker je huiskamer (of kartonnen doos of waar je ook woont) in met het zeer aanstekelijke “Set it off”. De daarop volgende nummers – de eerste single - “Alive” en “Boom” mogen er ook zeker zijn, maar daarna lijkt de boel toch een beetje in te kakken. Het nummer “Youth of a Nation” bijvoorbeeld, klinkt mij echt veel te braaf en dat kinderkoortje dat ontvoerd lijkt te zijn uit een evangelische gemeente is er voor verantwoordelijk dat ik mijn zojuist genuttigde ontbijt noodgedwongen weer via dezelfde weg naar buiten werk.

De rest van het album kent gelukkig nog wel een aantal positieve momenten, bijvoorbeeld het hysterische “Anything Right”, “Masterpiece Conspiracy”, welke erg doet denken aan het vorige album en “Portrait”. Verder zijn er nog een aantal gastoptredens, waarvan H.R. van de legendarische band Bad Brains wel de meest opzienbarende is. Al met al best een aardig album, die ongetwijfeld weer menigmaal over de toonbank zal gaan.

72