Recensie: Infinited Hate - Heaven Termination (Displeased) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op maandag 19 september 2005
Infinited Hate - Heaven Termination (Displeased) (CD) Met het opheffen van Sinister in 2004 promoveerde Infinited Hate (bestaande uit de voltallige laatste bezetting van Sinister) ten tijde van het debuut 'Revel In Bloodshed' van side-project tot hoofdband van Aad Kloosterwaard, Rachel Heyzer en Ron van de Pol. Vooralsnog onduidelijk is het echter hoe dat zit nu Sinister (begin dit jaar) weer nieuw leven is ingeblazen.

Wat me daarentegen wιl volkomen duidelijk is, is dat 'Heaven Termination' een beul van een death metalplaat is geworden, waarmee de band niet alleen erg geslaagd voortborduurt op het al niet lullige debuut, maar er zelfs nog een schepje bovenop doet. De intentie van Infinited Hate, het bijeenbrengen van old school death metal en de modernere US-variant, komt ditmaal namelijk stukken beter uit de verf. Terwijl op 'Revel In Bloodshed' moderne US death metal nog de overhand had, is de verdeling tussen old en new school death metal nu veel beter in evenwicht, waardoor de muziek meer weet te boeien.

Dat is onder meer 'te wijten' aan het feit dat de drumcomputer van 'Revel In Bloodshed' plaats heeft gemaakt voor drumgigant Dirk Verbeuren (Scarve, Soilwork en allround inval-/sessiekracht), waardoor dit collectief een stuk organischer is gaan klinken. Echter ook het gitaarwerk heeft aan veelzijdigheid en diversiteit gewonnen. Verder scoort gitarist Van de Pol punten met zijn vette, weerbarstige solo's in onder meer 'Horned', 'First Faced Agressor' en 'Citadel Of Carnage'. Dus side-project of niet, Infinited Hate heeft op alle fronten vooruitgang geboekt en schopt met 'Heaven Termination' opnieuw menig death metalbandje snoeihard in de kloten.

88

Website Infinited Hate