Recensie: Sinai Beach - Immersed (Victory) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op maandag 18 april 2005
Sinai Beach - Immersed (Victory) (CD) Dat een Christelijke levensovertuiging het spelen van hard- en metalcore niet in de weg hoeft te staan, hebben bands als In Due Time en xDisciplex A.D. al ruimschoots bewezen. Ook het Californische metalcorekabinet Sinai Beach is in de Heer, maar geen fractie minder extreem. Trouwens, alhoewel de naam Sinai Beach bij velen nog volkomen onbekend in de oren zal klinken, hebben we hier allerminst met een stel groentjes van doen.

Op het conto van deze band prijken namelijk al de verdienstelijke full length 'When Breath Escapes' en de dito MCD 'Wolves In Sheeps Clothing'. Op dit volgende hoofdstuk wordt de op de vorige releases uitgestippelde lijn consequent doorgetrokken. Dat houdt dus in: metalcore die door de bank genomen wat meer naar metal neigt en evenals voorheen op robuuste wijze wordt neergezet, ondersteunt door een sterke productie.

Maar zijn deze Beach Boys een toegevoegde waarde voor het welhaast uit zijn voegen barstende metalcoregenre? Feitelijk niet. Evenals tal van collega-bands vult ook Sinai Beach zijn blender met scheuten puntige metal, een reeks eetlepels hardcore, een aantal vette grooves, een volledig getriggerde drumsound en, niet te vergeten, het veelbeproefde samenspel van ruige brullen en cleane zangpassages.

De metalcorestrot van zanger CJ Anderson is even vet als inwisselbaar, maar het heldere stemgeluid waarmee hij zijn growls afwisselt - als een Scott Hill (Fu Manchu) met Ignite's Zoli Teglas-trekjes - doen vrij ongebruikelijk aan voor dit type band. Of dat ιn de poepvette metalcore voor Sinai Beach genoeg zullen zijn om zich staande te houden zal echter moeten blijken. Releasedatum: 19 april, 2005.

77

Website Sinai Beach