Recensie: Since The Day - El Mensajero No Es Importante (Bastardized) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op vrijdag 4 februari 2005
Since The Day - El Mensajero No Es Importante (Bastardized) (CD) Kort na het sterke 'As We Are Gathered Here Today…' van Glass Casket, komt er opnieuw een knappe release uit de stal van het Duitse Bastardized Recordings. 'El Mensajero No Es Importante', wat Spaans is voor 'de boodschapper is niet belangrijk' is de naam van het full-length debuut van Since The Day, dat daarmee zijn drie tracks tellende MCD 'Things You Barely Know' (een split met het IJslandse Snafu) uit 2001 een vervolg geeft.

Since The Day (uit Duitsland, het zal ook eens niet) combineert nogal standaard thrashcore met death en black metalriffs, wervelende gitaarsolo's, een paar vlokken Deftones ('For Too Long'), sporadische toetsen en verdienstelijke cleane zangpartijen. En het zijn juist deze non-metalcore-acties die van El Mensajero…' een interessante plaat maken. Since The Day had deze aspecten wat mij betreft wel wat meer aan bod mogen laten komen. Zanger Ingo had bijvoorbeeld wel wat vaker zijn heldere stemgeluid aan mogen wenden, aangezien die een stuk beter te pruimen is dan de dertien-in-een-dozijn-krijsstrot, die hij het overgrote deel van de plaat opzet.

Meest opvallende track is overigens het afsluitende 'Mascara Eyes', samen met 'Lunar Eclipse' de tracks waarin de band nog het meest afwijkt van de geijkte metalcore-paden. In deze hekkensluiter leunt Since The Day opmerkelijk genoeg behoorlijk tegen Linkin Park aan, zowel qua zang als qua songopbouw. En hoewel het momenteel erg hip is om die band af te zeiken, dient deze vergelijking allerminst als een belediging te worden opgevat . Releasedatum: 7 maart 2005.

78

MP3 'Lunar Eclipse'

Website Since The Day