Recensie: Ammit – Mass Suicide/Steel Inferno (From Beyond/Displeased) (Split-CD)
Gepost door Gerco Zwiers op dinsdag 31 augustus 2004
Ammit – Mass Suicide/Steel Inferno (From Beyond/Displeased) (Split-CD) Rauw, rauw en nog eens rauw. Nee, ik heb het hier niet over filet americain, maar over de uit 2000 afkomstige, maar opnieuw uitgegeven plaat van het Chileense Ammit. Even voorstellen: Ammit is anno 1991 opgericht door Count Czar Yang als een solo project en na het uitbrengen van een demo en wat oefenmateriaal verzamelde hij in 1996 een volledige band om zich heen. De leden zijn zo true als maar zijn kan; ze doen geen interviews met 'echte fanzines', treden niet op en er bestaat maar een handjevol bandfoto’s.

Ondergetekende betwijfelt of zij Ammit een plezier doet met het schrijven en publiceren van deze recensie, want volgens eigen zeggen is 'Mass Suicide' destijds alleen losgelaten op de ‘deep underground’ en zou dientengevolge in veel landen een cultstatus hebben bereikt. Het is natuurlijk je reinste (on)heiligschennis om nu 'het woord' te verkondigen en de plaat onder de aandacht te brengen. Maar goed, ik dwaal te ver van het duistere bospad en kan u beter vertellen wat gij, moedige luisteraar, te wachten staat wanneer u in het donker de play knop heeft kunnen vinden.

21 rauwe, duistere, haatvolle, satanische, en obscure nummers wachten u op om u mee te nemen naar de diepste diepten van de hel om aldaar het geschifte gekrijs, gegrom en geklaag van de devil himself aan te horen. Ammit heeft duidelijk last van de nodige onverwerkte geestelijke kronkels en doet zijn uiterste best om de luisteraar angst aan te jagen met enge sfeerpassages. Maar het geheel bestaat uit rauwe, op Bathory en Venom voortbordurende en op Darktronistische wijze geproduceerde black/trash. Voor de liefhebber dus.

66

Website Displeased/From Beyond