Recensie: Carnal Forge - Aren\'t You Dead Yet? (Century Media) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op vrijdag 16 juli 2004
Carnal Forge - Aren\'t You Dead Yet? (Century Media) (CD) 'Ben je nou nog niet dood?' Een vraag die de indruk wekt dat Carnal Forge zich lichtelijk zorgen begint te maken over de effectiviteit van de vernietigende thrash-granaten, waar zij hun medemens al sinds 1997 - het debuut 'Who's Gonna Burn' stamt uit '98 - mee om de oren knallen. Carnal Forge heeft het namelijk niet zo op zijn 'fellow' homo sapiens en dondert de ganse mensheid nog liever vandaag dan morgen het graf in.

Een ambitieus streven, maar dat de kans van slagen nihil is, snappen deze Zweedse heerschappen ook best. Dan maar alle misantropische gevoelens eruitgooien middels een woeste meuk thrash metal. Een wijs besluit, dat al vier consequent voorthakkende albums opleverde. Ook op dit vijfde studioalbum trekt Carnal Forge weer alle vuilniscontainers (lees: thrash-registers) open en spuugt een indrukwekkende verzameling kontschoppers uit.

Deze pissed off motherfuckers weten het gaspedaal prima te vinden en maken daar veelvuldig en gretig gebruik van. Slechts sporadisch wordt gas teruggenomen, om zich uit te leven in stuwend mid-tempo gerampestamp ('Exploding Veins', 'Inhuman') of zinderend solowerk (o.a. 'The Strength Of Our Misery') en harmonieuze dubbele gitaarpartijen (o.a. 'Burn Them Alive'). Carnal Forge grijpt andermaal terug op het rijke thrash metalverleden (Slayer, Kreator, At The Gates), maar staat, onder meer door het poepstrakke spel en de vette productie, tevens met twee benen in het nieuwe millennium. Een meer dan redelijk album, zoveel is zeker.

80

Website Carnal Forge