Recensie: Life Of Agony - 20 Years Strong - River Runs Red: Live In Brussels (I Scream) (DVD/CD)
Gepost door Gerco Zwiers op donderdag 22 juli 2010
Life Of Agony - 20 Years Strong - River Runs Red: Live In Brussels (I Scream) (DVD/CD) Het nieuws over de op handen zijnde reünie van Life Of Agony's originele bezetting werd in 2003 met gejuich ontvangen. Datzelfde geldt voor de diverse live-shows die volgden. Meer en meer is echter gebleken dat het toch vooral materiaal van het debuut ‘River Runs Red’ is waar het publiek op zit te wachten. Zo stierf de comebackplaat ‘Broken Valley’ een stille dood en gaat het publiek tijdens optredens pas écht los wanneer klassiekers als ‘This Time’, ‘River Runs Red’ en ‘Through And Through’ worden ingezet. Eerder dit jaar gaf de Brooklynse formatie deze horde eenkennige fans – mezelf incluis – het ultieme cadeau, door tijdens een select aantal shows het veel bejubelde debuut integraal ten gehore te brengen.

Een van deze nu al legendarische shows had plaats in de Antwerpse Ancienne Belgique en is door broodheer I Scream vereeuwigd op deze fantastische cd/dvd. De eerste scheurende riff van ‘This Time’ vormt het startsein voor een betoverende show met louter hoogtepunten, vertolkt door een Life Of Agony in bloedvorm en een Keith Caputo die telkens tot het gaatje gaat. Door een ontspannen cameravoering is dit document bovendien ook visueel zeer de moeite waard. Tegelijkertijd toont de dvd maar weer eens overduidelijk aan dat de magie van ‘River Runs Red’ nadien nooit meer is geëvenaard. En dat is een weinig bemoedigende gedachte voor de band die nog altijd broedt op een vervolg op ‘Broken Valley’.

Trailer 20 Years Strong - River Runs Red: Live In Brussels