Recensie: Dark Intentions – Destined To Burn (Deity Down) (CD)
Gepost door Gerco Zwiers op woensdag 2 juli 2008
Dark Intentions – Destined To Burn (Deity Down) (CD) Met releases van Devious, Vermin en Hatred profileerde het Nederlandse Deity Down Records zich tot voor kort vooral als leverancier van death metal, maar met het tekenen van het eveneens Nederlandse Dark Intentions waagt het label zich nu ook aan metalcore. Dark Intentions werd in 2003 opgericht in Breda. Na de demo ‘Survival Is Not An Option’ (2004) en de MCD ‘Remorse Will Die Today’ (2005) is het viertal nu klaar voor het echte werk en levert met ‘Destined To Burn’ zijn eerste full-length af.

Dark Intentions komt goed beslagen ten ijs en overdondert op zijn debuut met heerlijk ruige, opgethrashte hardcore, vol potige breakdowns. De muziek is simpel van opzet, maar juist daarom erg effectief. Met het gaspedaal diep ingetrapt (‘Suffer Severe’, ‘Whispers’) is het viertal op z’n gevaarlijkst. Geloof me, Dark Intentions laat op ‘Destined To Burn’ werkelijk niets nieuws horen. Maar met een ijzeren wil, vastberadenheid en vooral een stel aanstekelijke nummers kun je het ook ver schoppen, dat blijkt maar weer.

Voor de opnames reisde de band naar de Belgische Artsound Studio, waar de heren Jean-Pierre Kerkhofs en Stefan van Neerven (voorheen gitarist van Born From Pain) de band van een vette productie hebben voorzien. En om niets aan het toeval over te laten werd voor de mastering de hulp ingeroepen van Alan Douches (o.a. Sepultura, Sick Of It All). Geen halve maatregelen dus, maar het was de moeite waard. Met ‘Destined To Burn’ levert Dark Intentions namelijk een heel aardig visitekaartje af.

79

Muziek van 'Destined To Burn' op: Myspace.com/darkintentions

Website Dark Intentions