Recensie: Unearth – Alive From The Apocalypse (Metal Blade) (DVD)
Gepost door Gerco Zwiers op zaterdag 29 maart 2008
Unearth – Alive From The Apocalypse (Metal Blade) (DVD) Onder het motto ‘beter laat dan nooit’ presenteert Unearth ruim negen jaar na oprichting zijn eerste dvd - de drie tracks tellende sampler-dvd ‘Live In Long Island’ uit 2004 even buiten beschouwing gelaten. Maar op ‘Alive From The Apocalypse’ pakt de band wel meteen goed uit. Verdeeld over twee dvd’s en één cd wordt de Unearth-fan ruim drieënhalf uur op zijn of haar stinkende wenken bediend. De eerste dvd bestaat uit een integrale registratie van een show die de band op 9 oktober vorig jaar gaf in Pomona, Californië. Voor een stijf uitverkochte Glasshouse spatten de Unearthlings van het podium.

Muzikaal vakmanschap en zichtbaar spelplezier gaan hand in hand tijdens dit energieke en fraai in beeld gebrachte optreden. Hét bewijs dat Unearth een liveband ten voeten uit is. Op de bijgeleverde audio-cd is nogmaals de gehele show te vinden. Het Unearth-feestje gaat door op de tweede dvd, die begint met een onderhoudende documentary. Hierin wordt aan de hand van anekdotes, live-shots en interviewtjes met leden van bevriende bands (o.a. Killswitch Engage, Terror, Everytime I Die, Madball) in anderhalf uur uitgebreid de bandgeschiedenis uit de doeken gedaan.

De schijf wordt gecompleteerd door een tweetal live-nummers (waarvan een voor een zaal uitzinnige Japanners), acht videoclips en een fotoboek. Gestoken in een prachtig vormgegeven verpakking is het ruim drieënhalf uur durende ‘Alive From The Apocalypse’ het bekijken meer dan waard en is een document waar je als Unearth-fan simpelweg niet omheen kan. Hieronder is de trailer te bekijken.

Website Unearth